Wednesday, December 7, 2011

Kisah Jakel dan kami berdua.


Iye, ini kisah kami bertiga. Jakel, saya dan dia.

Hari ni turun je Shah Alam terus ajak dia ke Jakel untuk beli kain nak buat baju nikah dan resepsi. Jadi sampai je kt Jakel tu, terus menonong naik tingkat 3 untuk cari kain lace dan sebagainya. Biasa lah kan, bila dah nampak byk sgt kain, jd lost itu normal. Maka saya dan dia pun round2 tgk kaler kain lining dulu. Then pusing2 tgk kain lace. Then pusing2 lagi tgk2. Dan pusing. Dan pusing. Penat ni tunggu kakak Jakel dtg tanya kt kami. Aii kak, kami nak beli ni, xkan xde sorang pun nk entertain? Ok fine. Dalam sejarah Jakel ok saya dtg jurujual Jakel buat dek je. Siap duduk2 tersengih2 lagi. Hamboi. Tak apa, saya datang approached sorang kakak ni.

'' Kak, kain yang tu ni tu ni tu kat mana? Kata ada pakej tu ni tu ni tu macam mana?''

''Yang tu semua kat sana. Eh adik, datang sorang je ke? Takde orang layan lagi ke?"

''Datang berlapan kak,tgk belakang saya ni beratur haa (ckp dlm hati)."

Geleng kepala.

Barulah nak entertain customer yang datang berdua aje ni.

Bila tgk keliling, amboi patutlah, yg dtg semua dgn mak ayah adik kakak dan designer bagai. Sampai 2 3 orang jurujual nak melayan. Amek kau.

(ni kenapa nk emo ni?isk2)

Maap lah ye. Sekadar berkongsi cerita. Pengajarannya? Fikir2lah sendiri :)

Dan bermula lah sesi pilih memilih kami.

Memang takde mood langsung nak snap sana snap sini. Yelah, mood shopping pada asalnya telah tamat tarikh luput (ingat roti ke?).

Dapatlah beli kain pasang untuk nikah saya dan dia. Light champagne. Kakak tu kata. Whatever, janji dia suka pakai dan saya suka (walaupun saya naaak sgt kaler dusty rose. Ok fine -,- )

Round lagi dan round, beli kain untuk persalinan nikah. Light peach (manaa kaler pink niiiiiii :( ). Then cari lace untuk dress. Cantik. Harga pun cantik. RM600 untuk 2 meter. Tak apa, teruskan pencarian di Mayasilk nanti. Jawapannya hold dulu kain rm600. Sayang duit. Huhu

Ok, sampai tahap mmg betul tak ada mood. Semua benda saya pegang kakak tu kata cantik. (Ate ko nak kawin ke aku?) isk2. Bagila saya buat pilihan. Sampin kaler pisang kena cat waterkaler kuning pun dia kata lawa. Sungguh not my kaler -,-''

Jadi,

balik la dengan satu set persalinan saya dan dia untuk nikah, dan satu set untuk persalinan resepsi. Veil? Lace? Nanti cari. Mayasilk punya service lagi best. Knpa Jakel punya service mcm tu? Rasa mcm xnak masuk lagi dah lps ni. keluar-keluar terus naik kereta balik Melaka. Melaka lagi bestttt.

Semua gara-gara mood excited shopping saya telah dirosakkan hari ini. Urgh.

Lain kali saya nak bawak datuk pakcik makcik sedara sepapat abang adik kakak kalau kena pergi Jakel lagi pasni. Agak2 terlayan tak dorang?

Jadi,

inilah hasil pencarian hari ini.


Dah tu balik termenung. Apsal beli ikut suka. Sebab design asal dah lari. Nasib baik designer adalah diri sendiri. Jadi kalau kena marah pun diri sendiri yang kena. huu. Tak apa tak apa, lepas ni sketch laa balik design ikut kain yang dah beli. Patut kain ikut design. (Geleng kepala lagi.ish2). Nasib baik material untuk resepsi tak lari. Lega..

Maka, berakhir lah kisah pencarian realiti pertama dalam episod wedding preps ini.

Coming up next:

Tak tahu lagi. (Banyaknyaa benda nak kena buat rupa2nya). Huhuhu

Nanti ada angin ada cerita saya taip lagi.

Sekarang nak fikir untuk kerja yang menimbun esok dan minggu ini.

Pixie Studio, lucky you I love you so much :D

Jadi, saya takkan merungut macam saya merungut kat Jakel hari ni.

Jumpa lagi.

Selamat malam


3 comments:

  1. apesal datang shah alam tak bagitau? kak tiqah ada kat shah alam sekarang ni. kalau tak, leh teman gedik-gedik kat jakel. bleh akak berlagak designer juga. haha

    ReplyDelete
  2. ala, kesian ye. dtg jauh2 sekali tu mood rosak. macam pilih kasih je pekerja jakel tu~

    ReplyDelete
  3. kak tiqah: anis dtg skejap je sbb baru turun bas dari Perak. Petang terus gerak balik Melaka. hu.. next time kalau pegi lg org roger kak tiqah okie ;)

    dhiera: tulaa, geram je rase. Tapi taktau la kalau Jakel tingkat 3 ke atas mmg mcm tu. tingkat bwh ok je. Slalu dtg je mmg dh ade org jd pa. huhu

    ReplyDelete