Sunday, May 12, 2013

Misi mendobi baju baby selesai! ^^


Dobi First Batch
Dobi Second Batch
Mitten & Booties Omey2
 Alhamdulillah, berjaya menghabiskan sesi mendobi baju baby dalam tempoh satu hari :D
Kalau ikutkan ada 3 round basuh baju baby dalam sehari tu (tapi yang 3rd batch punya tak snap picture sebab terlupa). Cepat kan? Dan tak penat sangat sebab guna washing machine. hehehe. Saye tak larat nak sental2 baju comel2 ni dalam besen. So basuh dalam net dan campak dalam machine seems to be the best solution for me. Spin pun sekejap je, tapi hasilnya memang sangat cepat kering bila jemur kat luar. hehe.

Anis basuh guna Pureen H-A-D botol kaler hijau tu. Bau masa mula2 bukak botol sangat tak bestt. Dah risau baju baby nanti bau gitu. Sekali bila masuk machine dan start basuh, alhamdulillah tak ada langsung bau yang tak best tu. Mungkin bau botol die je kot yang tak best?huhu. Tapi detergent tu still ada bau wangi masa basuh tu. Anis guna half cup je utk sekali basuh. Jadi untuk 3 kali basuh just guna satu setengah cup penuh je. Mak aii buih dia memang takyah cerita la, meriah gitu. So far not bad la Pureen H-A-D ni (kecuali bau memula buka penutup botol tu..quite bad for me).

Agak2 dari warna baju2 ni boleh teka dah ke baby boy ke girl? Kalau uols boleh teka memang terrer. Terrer lah. Anis sendiri pun tak tahu lagi boy ke girl sebab masa scan banyak kali baby ni main nyorok2. Comel anak mama ni ye..nak bagi suprise la tu. hehe. Tapi to be safe, anis beli baju yg mostly warna putih n cream. Baju warna biru n peach tu saja beli sbb rasanya x ada masalah kalau dpt baby girl, dia pakai biru. Tapi kalau dapat baby boy, pakai pink macam pelik pulak kan?hehe

Bila dah habis basuh baju dan lipat2 masuk dalam bag baby untuk ke hospital, rasa macam kena tambah lagi pulak baju2 si comel ni. Tapi tunggu la baby ni dah keluar nanti, boleh shopping best2 sikit ikut baju baby boy ke girl kan. Nanti tak ada la semua kaler putih, cream or pastel2 je.huhu

Okay,
dah selesai kerja dobi mendobi ni. Sekarang tinggal nak completekan bag baby & bag mama je.

Semoga semuanya berjalan lancar, insyaAllah.

Jumpa lagi :) 

1 comment:

  1. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

    Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete